قفسه زونکن یا قفسه بایگانی ثابت

قفسه زونکن یا قفسه بایگانی ثابت

قفسه مشبک بایگانی زونکن های استاندارد، دارای ویژگیهای خاصیست که آن را با سایر قفسه های مشبک، متفاوت می سازد

با توجه به قامت یک انسان، اذتفاع این قفسه ها عموما نهایتا 220 سانتیمتر در نظر گرفته میشود.

می دانیم که ابعاد زونکن استاندارد  ایستاده برابر   عرض 28.5 و ارتفاع 32 سانتیمتر و عطف 8 سانتیمتر است.حال به نقشه قفسه زیر نگاه کنید:

قفسه بایگانی

آنچه که در طراحی قفسه زونکن حائز اهمیت است، بررسی دقیق فایل های مشتریست. باید مطمئن شد که آیا مشتری از زونکن استاندارد استفاده میکند یا خیر.

در نقشه فوق مشاهده می فرمایید که طول نبشی های قفسه برابر 200 سانتیمتر در نظر گرفته شده است و همچنین با قرار دادن یک زونکن در طبقه فوقانی، ارتفاع قفسه با بار، برابر 230 سانتیمتر خواهد شد. لذا بررسی ارتفاع کف تا سقف کار نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.طراح فواصل بین طبقات را با حدود 4 سانتیمتر خلاصی جهت گذاشت و برداشت اقلام، برابر 36 سانتیمتر در نظر گرفته است.

به نمای بالای قفسه دقت فرمایید:

shelf-filing-top

با توجه به عرض زونکن استاندارد، عمق قفسه ها برابر 30 سانتیمتر در نظر گرفته شده است و همچنین به دلیل وجود دیوار در اطراف کار و محدودیت محیط،فاصله بین راهرو ها برابر 85 سانتیمتر می باشد. قفسه های وسط به صورت دوبل در نظر گرفته شده و در محل برخورد قفسه و ستونهای ساختمان،طول دهانه یک یا دو  دستگاه از قفسه ، به جای 95 سانتیمتر ، 70 سانتیمتر طراحی شده است.

راهرو های اصلی نیز برابر 120 سانتیمتر می باشد تا مانعی برایی عبور دادن ادوات اداری از قبیل میز ها  پرینتر ها و … به وجود نیاید.

قفسه پیچ و مهره ای طوسی

قفسه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *